- recenze
Recenze: Lars Kepler - Svědkyně ohně

Stalo se vám někdy, že jste knížku doslova zhltaly během pár dní? Mě tedy ano a mockrát. Naposledy sem takhle doslova spolykala Svědkyni ohně, - další díl ze série Případy komisaře Jonny Linny - od dosti profláklého severského spisovatele Larse Keplera. Vy jste už mohli číst moje recenze na první a druhý díl (Hypotizér a Paganiniho smlouva), takže víte, že Hypnotizér se mi líbil velmi a z Paganiniho smlouvy jsem byla poměrně zklamaná. Proto sem do dalšího dílu této série přistupovala s jistým odstupem a možná i lehkou nedůvěrou, protože druhé zklamání od téhož autora bych už asi nezvládla. Ale… byla sem opět vtažena do parádně vykresleného příběhu, který byl příjemnou a rozhodně vítanou změnou - alespoň po tom zklamání z Paganiniho smlouvy.

No a co na nás, na dychtivé čtenáře, čeká tentokrát? O napětí a akci rozhodně nebude nouze a užijeme si i pravého detektivního pátrání. A do jakého spletitého příběhu nás Lars Kepler vtáhne tentokrát?

Svědkyně ohně
Aktualizováno ( Wednesday, 16 December 2015 )
Celý článek...

Recenze: Lars Kepler - Paganiniho smlouva

Paganiniho smlouva je druhým detektivním románem z pera autorské manželské dvojice, vystupující pod pseudonymem Lars Kepler. Tito seveřané o sobě dali poprvé vědět svojí knihou Hypnotizer, která odstartovala velice úspěšnou sérii, jejímž hlavním hrdinou je detektiv Joona Linna. Jejich prvotina se brzy dočkala i filmového zpracování a oba manželé se začala opravdu hodně činit. V současné době má jejich detektivní série pět dílů a já pevně věřím tomu, že jih bude ještě mnohem víc. A jaký případ na nás čeká ve druhé knize Larse Keplera? Na to se pojďme společně podívat v následující recenzi.

Paganiniho smlouva - nezrušitelná listina, jejíž znění nekončí ani v případě, že ten, kdo ji uzavřel, zemře. Je možná horší než smlouva se samotným ďáblem. Tato smlouva se neuzavírá žádným řádným podpisem za dozoru nějaké třetí osoby, která dohlíží na správný postup při podpisu. O jejím sepsání neexistuje žádný důkaz. A nesplnění podmínek se přísně a krutě trestá.

Paganiniho smlouva
Celý článek...

Recenze: Lars Kepler - Hypnotizér

Se severskými kriminálními příběhy se v poslední době doslova roztrhl pytel. Máme tu Jussiho Adlera Olsena, který se mě osobně moc nelíbí, parádního Jo Nesba a v neposlední řadě také naprosto fantastického Larse Keplera, který je dle mého nejlepší ze všech. Nejen, že je mistrem svého řemesla, - hlavně v tom, jak nastavit báječnou atmosféru - ale ještě navíc je fantastickým vypravěčem.

Jeho postavy doslova ožívají na každé stránce, kterou právě čtete. Jsou zcela hmatatelné a skutečné a to se ne každému spisovateli podaří. U Keplera, jako u jednoho z mála spisovatelů jsem měla pocit, jako bych jeho postavy znala už léta a to je věc, kterou na jeho knížkách hrozně moc oceňuji.

Hypnotizér
Celý článek...

Recenze: William Styron - Sophiina volba

Další recenzí, kterou jsem si pro vás připravila, drazí čtenáři je článek na jednu z nejsilnějších knížek, jejíž tématikou je druhá světová válka. Možná právě proto je v mnohých seznamech povinné četby, takže pokud jste studenty a tuto knížku ve svém seznamu máte, tak po ní rozhodně sáhněte. Já tak učinila, když jsem byla ještě na škole a vůbec toho nelituju. Je fakt, že se nečte lehce, ale ten příběh je natolik silný a emotivní, že rozhodně stojí za pozornost.

Sophiina volba
Aktualizováno ( Tuesday, 15 December 2015 )
Celý článek...

Recenze: Chris Kyle, Scott McEwen a Jim DeFelice - Americk

A máme tu další recenzi moji milovaní příznivci. V tuto chvíli se podíváme na knížku Americký sniper, která je jednou z nejúžasnějších a nejdojemnějších knih jaké jsem během tohoto roku přečetla. Možná to bylo proto, že je podle skutečné události, snad proto, že jejím autorem je sám její hrdina a možná proto, že jsem na tuhle tématiku nějak víc citově zatížená. A možná to mělo všechno nějaký jiný důvod. Předem musím říct, že tahle knížka rozhodně není pro každého, protože se jedná o naprosto autentickou a realistickou zpověď jednoho z nejlepších odstřelovačů, které kdy nosila tahle země. A to nepřeháním.  Ani v nejmenším.

Americký sniper
Celý článek...

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 Následující > Konec >>